Soft Skillek

 Mit nevezünk soft skillnek?
“Puha faktorok”, “soft készségek” – számtalan magyarosított formája van az Amerikából származó soft skill kifejezésnek. A soft skillek mindazok a képességek, amelyek a szakmai tudáson felül alapvetően meghatározzák a munkavállaló beilleszkedési-, motiválhatósági-, kezelhetőségi-, kreativitási jellemzőit.
A sikerorientált vállalkozások és cégek számára sokkal fontosabb az állásajánlatra pályázók viselkedése és attitűdjeik, mint az elméleti ismereteik. Az úgynevezett puha foktorok (soft skillek) többek között magukban foglalják a csapat-orientációt, a kommunikáció készséget, a szervezőképességet, a flexibilitást, a mobilitást, az emocionális intelligenciát, a motiválhatóságot és a kreativitást.
A tudás, a kompetenciák és a soft skillek hármasa közül a puha kompetenciákat tartják a legfontosabbnak (36,9 százalék) a cégek toborzó munkatársai. Ezeket követik a kompetenciák (33,8 százalék), majd az elméleti ismeretek (29,2 százalék) a vállalaton belüli siker szempontjából. Az előrelépéshez a szakmai tapasztalat és a gyakorlati ismeretek a legfontosabbak. Ebből a szempontból a lista második helyén az elméleti és a gyakorlati ismertek közti átjárhatóság szerepel. (Forrás: hrportal.hu)

Mi a nyelvi tréning?
A nyelvi tréning egy opcionális soft skill tréning forma, amely megtapasztalás által oktat, fejleszti a szakmai és kommunikációs készségeket, amelyeket a célirányos idegen nyelvi fejlesztéssel ötvöz hangsúlyt fektetve a szakkifejezésekre és a szituációkban használt jellemző nyelvi fordulatokra.
A kommunikációs és kompetencia fejlesztő ill. tematikus szókincsfejlesztő nyelvi tréningek célja, hogy a résztvevők rövid idő alatt hatékonyan elsajátítható Soft Skill és egyéb gyakorlatias készségekben szerezzenek jártasságot, ill. ezzel párhuzamosan nyelvtudásukat fejlesszék. A nyelvi tréningek 1-2 napos (esetenként + egy utánkövető nap) igényre szabott intenzív foglalkozások, amelyek azonnal hasznosítható tudást közvetítenek.

Garantáltan egyéni igényekre szabva
A nyelvi tréning a vállalatra, szolgáltatásra és a munkafolyamatra szabott tartalom felépítésében is maximálisan alkalmazkodik a megrendelő aktuális igényéhez. A hagyományos nyelvóráktól eltérően a tréning menetét nem egy tankönyv határozza meg, hanem a megrendelő és résztvevők valós igényei. A képzés során alkalmazott autentikus és célnyelvi esettanulmányok, szituációs és szimulációs helyzetek a résztvevők egy-egy konkrét szakmai kihívását célozzák meg.

Előkészítés
A tréningeket igény- és szintfelmérés előzi meg, amely feltárja a megrendelő és a résztvevők igényeit, céljait, elvárásait. Az előzetes interjú arra is alkalmat nyújt, hogy a résztvevők már meglévő tudására lehessen alapozni vagy adott esetben azt felfrissíteni, aktivizálni.

A folyamat
A Yes You Can Kft. tréningjeit gyakrolati oktatás jellemzi, fejleszti a célirányos, professzionális készségeket és a mindennapi munkában használt szakszavakra, nyelvi fordulatokra is hangsúlyt helyez.
A nyelvi tréningek minden esetben komplex képzések, hiszen integrálják az idegen nyelvi kommunikációs fejlesztést a soft skillek fejlesztésével.
A nyelvi, ill. készségfejlesztő input interaktív módon és deduktív módszerekkel, felismerések formájában épül be, így a résztvevők aktívan bevonódnak a folyamatba, amelynek nemcsak résztvevői, hanem aktív alakítói is lesznek. Az így megszerzett tudás hatékonyan beépül, és a mindennapi helyzetekben is hasznosítható. (established practice). Az opcionális utánkövető nap ennek a készségszintű elsajátításnak a hosszútávú használatát garantálja, mivel itt a résztvevők a már kipróbált módszerekkel kapcsolatban tudnak reflektálni.

Mikor érdemes idegen nyelvű tréninget választani?
A nyelvi tréninget ajánljuk olyan multinacionális cégek figyelmébe, ahol a munkaköri és soft skill kompetencia fejlesztés esetén (pl. tárgyalástechnika, prezentációs technika) nem elegendő csupán a magyar nyelvű ismeretek átadása, hanem célszerű azonnal a célnyelven elsajátítani és gyakorolni az új tudást. Emellett a nyelvfejlesztési folyamat és a soft skill tréningek egymásba integrálásával nyelv specifikus és kulturális ismeretek is közvetíthetők.
Továbbá a nyelvi tréning a multinacionális cégeknél lehetőséget ad arra is, hogy ne csak a magyar anyanyelvű munkatársak, hanem külföldi nemzetiségű munkavállalók is részt vehessenek a képzésben – így a nyelvi tréningnek a csoport-kohéziót erősítő és csapatépítő funkciója is van.

Kik a trénerek?
Trénereink olyan kvalifikált tapasztalt szakemberek, akik sokéves felnőttoktatási képzettségük és ismereteik mellett coaching, üzleti, közgazdasági, pszichológiai, színpadi ill. diplomáciai végzettséggel és tapasztalatokkal is rendelkeznek, tréningjeik során pedig coaching stílusú módszereket használnak.

Érdeklődés és/vagy ajánlatkérés esetén kérjük, adja meg elérhetőségét és üzenetét.

Comments are closed.